Hur är min syster i stora folkmassor?

Jag tycker att hon är jättepinsam när Rebecca betér sig som hon gör. Men jag försöker att inte säga till henne (men ibland kan jag råka) utan det får mamma/pappa göra. Hon blir ofta väldigt sur på mig när jag säger till henne.

Rebecca kan väldigt lätt bli stressad när en massa personer säger till henne. Vem skulle inte bli det? Hon kan börja gråta, få panik, hon kan bli arg det beror helt på situationen. Men hon kan också vara en ängel som betér sig bra och leker fint med de andra. Det beror på hur människorna omkring henne är. Ifall de förstår henne så går det bra. Men ifall alla börjar rätta henne så går det åt pipan.



Hon är annorlunda, det går inte att ändra. Men hon gör alltid så gott hon kan och det är allt man kan begära.

/Sarah

P.S. Hur betér sig era syskon i stora folkmassor?

Kommentarer
Postat av: Sanna

...betér??

2011-12-24 @ 22:20:59
Postat av: Anette

Ja hur är hon beter hon sig i stora folkmassor? Du beskriver inte det. Blir hon stressad? Är hon ljudkänslig? Det du beskriver är att hon inte gillar att bli tillsagd.

Jag tycker du är strong som skriver ner dina tankar och känslor om att ha en syster med autism. Passar på att tipsa om en annan syskonblogg.

http://chanellesview.wordpress.com/2011/12/09/fran-borjan/

2011-12-29 @ 22:08:46
Postat av: SarahN.D.

Jo, det har jag. Jag skrev att hon kan bli stressad, börja gråta, få panik det beror helt på. Hon är ju inte likadan hela tiden. ;)

2011-12-30 @ 11:31:23
URL: http://syskontillspeciellabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0