Hur blir era syskon när de blir trött/hungrig?

Min syster kan bli gnällig, hon kan bli arg, hon kan bli hyper, osv. Det är olika, olika gånger. Men det finns gånger då jag blir så arg och inte vill vara med henne att jag faktist inte klarar att vara nära henne utan att skrika. Det finns en liten röst i bakhuvudet som säger att hon är autistisk och att du bör vara lugn. Men den rösten tystas snabbt ner av en annan. Den rösten säger inget men skakar av raseri. (jag är inte galen men ni förstår vad jag menar.) Då bör jag inte vara nära henne.

Hon kan inte riktigt kontrollera sig själv då. Det är ännu värre om medicinen håller på att gå ur kroppen.


(Bild på Rebecca när vi är i Sydafrika)

Igår var en sådan kväll. När hennes födelsedagsfest gled mot sitt slut så började hon vara arg och jobbig och lyssnade inte alls på mig. Hon slog mig också. Då blev jag så trött och arg att jag inte orkade vara nära henne. Jag vill INTE att det ska bli bråk. Det blir enbart jobbigt då.

Jag tror att den här reaktionen är relativt vanlig. Men jag är verkligen jättenyfiken på hur era syskon är? Eller ifall ni känner någon med nåt särskilt behov. Det är helt ok att vara anonym men jag skulle verkligen upskatta en respons. ;)

/Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0