Skillnaden mellan ADHD och ADD

ADHD står för Attention-Deficit Hyperactivity Disorder och ADD står för samma sak man tar bara bort hyperactivity.

Jag har alltid sett saken såhär: ADHD är när man har svårt att koncentrera sig och att sitta still. ADD är när man bara har svårt att koncentrera sig.

Jag frågade mamma och hon gav mig ett lite mer komplicerat svar.

Mammas svar(sammanfattning): Jag tror att ADHD är när man är trött men gör någonting åt det. Alltså hjärnan försöker standigt att få kickar så kroppen orkar vara uppe. Men när man har ADD så gör kroppen ingeting åt tröttheten. Därför finns det många med ADD som tränar för att få samma effekt.

Jag frågade också mamma ifall man tar olika mediciner (Rebecca har ADHD och tar en medicin som hjälper). Hennes svar:

Jag tror man tar samma eftersom man har typ samma problem.

Jag har kollat runt lite på olika hemsidor för att hitta mer info. Kan nån av er tipsa om en bra hemsida om detta?
/Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0