Svårt att sova

Rebecca har VÄLDIGT svårt att sova eftersom det är så svårt att gå ner i varv för henne. Mamma går in och ut ur Rebeccas rum hela tiden eftersom hon ropar på mamma hela tiden. Det är lite irriterande när man själv försöker sova samtidigt(eller vill ha mammas uppmärksamhet)... Just nu sitter(när jag skriver inlägget ni ser ju det lite senare) så ska jag och mamma titta på ett debattprogram och mamma måste ständigt gå och kolla till Rebecca. Det är faktist skitjobbigt, jag vill ju vara med mamma! (jag är inte en mammagris ifall nån skulle tro det ;))

Men ifall jag förstår saken rätt så är detta problem väldigt vanligt. Vissa säger att det hjälper med speciella täcken, mediciner, osv. Vi har inte prövat något av detta men personligen så tror jag inte att det behövs, hon somnar ju när hon väl har gått ner i varv(men det kan ta ett tag.).

Som storasyster kanske man inte hjälper till så mycket när man själv är vaken när syrran ska sova... Hehe... Men jag vill inte sova klockan nio(!!). Haha, det spelar nog inte så stor roll men en liten roll spelar det säkert(vet inte, är ingen psykolog.).


Här spenderar jag natten. (hos mamma, jag har en loftsäng)

Det är så himlans skönt att ha den här bloggen och kunna skriva av mig så fort jag känner för det.

/Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0