Text från kompis

Kommer ni ihåg när jag skrev att en tjej skulle skriva om hennes syster? Nu har hon gjort det och texten blev grym!
Här har ni:

Jag heter Mathilde. När jag var tre år fick jag reda på att jag skulle få ett syskon. Jag hade alltid velat ha en lillebror eller lillasyster. Och så en dag fick jag reda på att mamma väntade tvillingar, en flicka och en pojke. Mamma födde min lilla syster och min lille bror 3 månader förtidigt och mamma fick bo på sjukhuset i några månader. När hon kom hem fick jag veta den tråkiga nyheten att min lillebror hade dött han orkade inte leva längre han hann inte utvecklas. Medans min lilla syster levde och var fult frisk. Tills vi fick veta att hon hade svår dyslexi och det menas att min lilla syster inte lärde sig att läsa förens när hon var 10 år, och att hon fortfarande har svårt och kan blanda ihop bokstäver ibland. Idag är min lilla syster världens bästa lillasyster för mig och jag älskar henne även fast hon inte är som alla andra och behöver mycket mera hjälp och stöd så älskar jag henne jätte mycket. Och det är jätte roligt att Sarahs och min lillasyster är kompisar för det känns så mycket tryggare. För då får man också veta att man inte är ensam med det här. Kram Mathilde och visst har sarah en underbar blogg? läs och kommentera mera om hur ni har det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0