Det hjälper ingen att gömma problemen

Så fort mamma och pappa fick reda på att Rebecca hade autism så började en kamp. Varje dag var det träning. Det var massor av doktor/psykolog/logoped besök. Man var tvungen att bråka ifall man ville komma någon vart. Det finns många brister i Sveriges politik, en av de tror jag att vi (syskon, diagnoserade, föräldrar, osv.) vet vad det är.

Varför är det inte självklart att alla med någon diagnos ska t. ex. få avlastningstimmar? Ifall vi betalar så himla mycket skatt så tycker jag att vi borde göra något vettit med pengarna. Inte spendera de på t. ex. bröllop och arenor...

Vad händer med de som väljer att inte bråka? Som väljer att låta allt vara som politikerna vill?
Ska jag vara ärlig så tror inte jag att det går så bra för dem.

Vad tycker ni att Sverige borde förbättra? Håller ni med mig?

/Sarah

Kommentarer
Postat av: anonismaus

bröllop?

2012-01-16 @ 18:09:20
Postat av: SarahN.D.

Du vet Prinsessan Victorias bröllop. ;D

2012-01-16 @ 22:01:47
URL: http://syskontillspeciellabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0