Jag är jag, eller? (forts)

Det klart att jag är jag och att Rebecca inte påverkar vem jag är och mina val. Men det skulle inte förvåna mig om hon gör det utan att jag är medveten om det. Förstår ni vad jag menar?

Jag tror att alla syskon påverkar varandra på något sätt. Men vissa påverkar mer och andra mindre. Jag känner ingen skuld till Rebecca t. ex. att jag måste vara hemma pga henne. Men om våra föräldrar var bortresta skulle jag nog det.

Jag försöker också tänka på att hon ser upp till mig och brukar härma mig i mycket så det gäller för mig att tänka på hur jag beter mig runt henne. Men jag orkar inte göra det hela tiden. Jag orkar inte vara pedagogisk (som min mamma brukar säga) hela tiden. Ibland vill jag bara vara jag.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här inlägget, jag vill nog säga att man ska alltid vara sig själv oavsett familj.

/Sarah

P.S. Inlägget blev inte så långt som jag hade tänkt mig men jag tycker det blev ok.

Kommentarer
Postat av: Chanelle

Jag tycker det här bar ett bra inlägg. Fortsätt så! Men berätta gärna mer om Rebecca. :)

2012-01-14 @ 00:52:47
Postat av: Lotta

Bra inlägg! Man kommer långt genom att vara sig själv och därmed sann mot sig själv. Sedan kan man krydda tillvaron för andra genom att vara lite pedagogisk när det behövs ^^

2012-01-14 @ 11:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0