Jag börjar bli lite trött på...

frågan, vad är autism? Jag säger inte att jag tycker att personer som ställer frågan är idiotiska (fast lite allmänbildning bör man faktist ha) men jag har fått frågan så många gången att jag börjar bli trött på den. Varenda gång jag kommer till en ny klass får jag räkna med att någon kommer att fråga den frågan.

Jag brukar svara att autism är när man har svårt att förstå vissa saker. Jag brukar oftast ge exempel, som hon förstår inte riktigt det här med humor. Hon har liksom svårt att dra skämt som är roliga. (men ibland kan hon få till något roligt skämt).

Vad brukar ni svara när ni får den frågan? Eller berättar ni ens att ert syskon har autism eller något annat?

/Sarah

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag får också den här frågan väldigt ofta, min lillebror har autism. Tycker den är jättesvår att svara på.

2012-01-12 @ 21:49:10
URL: http://teenhood.blogg.se/
Postat av: Chanelle

Jag svarar enkelt att min lillsyrra inte orkar va bland många människor samtidigt. Ev säger jag att det är så eftersom hon hon blir så lätt överstimmulerad eftersom hon har problem med att sortera intryck så att hon tar in alla istället för dom viktiga.

Jag tycker det viktigaste är att man inte säger något som får folk att tro att autism har nått med förståndshandikap att göra.

2012-01-14 @ 00:43:23
URL: http://www.chanellesview.wordpress.com
Postat av: Chanelle

Det e oxå skönt att veta att mer kunskap om Autism, ADHD, och Aspbergers ska läggas in i läroplanen. :)

2012-01-14 @ 00:44:54
Postat av: Chanelle

Det e oxå skönt att veta att mer kunskap om Autism, ADHD, och Aspbergers ska läggas in i läroplanen. :)

2012-01-14 @ 00:44:54
Postat av: SarahN.D.

Ska det? Det är ju superbra!

2012-01-14 @ 18:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0