Mina mål när det gäller min syster 2012

1. Det verkar som mitt tålamod blir sämre oc sämre det äldre jag blir. Det ska jag försöka ändra på. Jag ska jobba på mitt tålamod och tänka på att jag vill vara en bra förebild för Rebecca.

2. Jag ska försöka leka mer med henne och umgås mer. Göra roliga grejer tillsammans t. ex. gå på bio. Jag tycker det är viktigt att man får en bra relation till sitt syskon och ju mer vi är med varann desto bättre blir vår relation.

3. Försöka att inte tycka hon är pinsam. Tro det eller ej men det här kan vara det svåraste. Så fort hon gör något konstigt eller säger/frågar något konstigt så känner jag hur kinderna blir och jag tittar i golvet. Jag får helt enkelt tänka att hon har autism. En annan sak jag kan tänka på är att det inte är jag som gör något konstigt. Hon tycker inte hon är pinsam så värför ska jag tycka det?? Om det ändå vore så enkelt...



Det här är de tre målen som jag tänker fokusera mest på men den här listan kommer säkert bli längre. Jag känner att jag och Rebecca får en bättre relation varje dag. Idag bad hon mig att gå in i hennes rum, det är första gången hon gör det och snacka om att jag blev glad.

/Sarah


Kommentarer
Postat av: Frida

Vilka bra mål!

2012-01-06 @ 22:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0