My sistah

Min syster kan vara VÄLDIGT irriterande ibland. Men det är nog alla syskon. Men kanske inte på samma sätt. Min syster vägrar ständigt att ta emot hjälp från mig. När jag vill vara snäll och hålla upp dörrar så vägrar hon att gå igenom. Jag blir självklart jättearg eftersom jag bara ville vara snäll.

Jag har frågat henne varför hon inte vill ta emot hjälp från mig och då svara hon att hon ville göra saker på sitt sätt. Det kan jag ju förstå men hon måste faktist kunna ta emot hjälp... Speciellt när hon behöver den.



Jag slår vad om att min syster kan namnet på varenda skådespelare/skådespelerska. Det är helt sjukt hur mycket hon kan. Hon är också otroligt intresserad av gammal film och kan namnet och årtalet (de kom ut på) på extremt många filmer. Kom just ihåg en gång när jag, Rebeeca och pappa tittade på Sleepless in Seatle och pappa sa att han såg den för 25 år sen. Då sa Rebecca att han såg den för 18 år sen. Efter en liten diskussion så kollade jag upp det och mycket riktigt så kom filmen ut år 1993 (vi såg filmen år 2011).

Så nu vet ni lite mer om min syster.

/Sarah

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag har själv autism och selektiv mutism, dock är jag den enda av mina syskon som har det..Men det känns skönt att det finns bloggar om sånt här osv! :)

Kram

2012-01-15 @ 23:07:43
URL: http://livetsugerutandig.blogg.se/
Postat av: SarahN.D.

Vad bra! Det är det som är meningen med bloggen. :D

2012-01-16 @ 15:44:00
URL: http://syskontillspeciellabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0