Svar på kommentar

Det här var en kommentar på mitt förra inlägg och jag tycker det är en så bra fråga att jag ville svara på den i ett inlägg. (ifall du som har skrivit inte tycker det är ok så är det bara att säga det så tar jag bort inlägget)

Jag tycker du skriver bra (absolut inte skit),men jag tycker att du ska fundera på vilka du vänder dig till. Jag hittade hit genom Autism- och Aspergerförbundet på fb och blev glad och tipsade min dotter (som också har ett syskon med autism) om din blogg. Varken hon eller jag är intresserade av t.ex. hästar, så hon tröttnade snabbt på att följa din blogg eftersom du skriver mkt om andra saker än om "syskon till speciella barn. Nu kollar jag din blogg varje dag och länkar över de inlägg till henne som är relevanta, som t.ex. ditt förra inlägg, som var bra och jättefint skrivet. Vilka vill du ska läsa din blogg? Hästtjejer, syskon till speciella barn, kompisar?

Jag vill att många ska kunna läsa min blogg, inte bara "syskon till speciella barn" därför skriver jag om mycket annat också. Men meningen är att det ska vara till syskon till speciella barn i första hand. Jag tycker också att det är svårt att komma på bra intressanta inlägg så därför kan det ibland vara mer eller mindre sådana inlägg.

Jag tänkte också att syskonen inte skulle vilja höra om autism hela tiden(det skulle inte jag vilja för att det kan bli tjatigt och jobbigt). En annan anledning är att jag vill visa att det finns en värld utanför syskonet att man kan ha ett eget liv men samtidigt ta del av sitt syskons liv.

Jag vill också visa andra hur det är att ha en familjemedlem med särskilda behov. Men inte bara skriva om det.

Tack för din kommentar, det var en riktig tankeställare.

/Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0