Varför köpa märkeskläder?

Det här ämnet har det snackats mycket om nu i ridsporten nu när ridsportsförbundet ville sätta stränga regler(men det har dock bestämts att reglerna inte ska gälla åren 2012 och 2013).

Jag har aldrig sett meningen i att betala flera hundralappar extra för en tröja eller ett shabrak eller vad man nu vill köpa. Fast jag kan förstå varför man vill köpa en sadel eller ett träns med bättre kvalité. Jag har ju inte häst men jag vet att om jag skulle ha så skulle jag inte ha mycket pengar över till att köpa grejer till hästen. Jag skulle nog praktist taget bo på Hööks. ;)

Jag skulle aldrig betala flera hundralappar extra bara för att det skulle stå ett namn på tröjan eller vad det nu är. För i många fall betalar man bara för namnet. Och så länge kvalitén inte är helt kass så funkar det faktist med billigare.

Lite irriterad blir jag också när alla pratar om alla nya märkesgrejer de får. De som inte har råd med det då? Det är faktist inte så kul att ständigt höra hur mcket pengar de har spenderat. Lite då och då är helt ok men när det blir nästan varje dag kan det bli lirriterande.

Det är inget fel på människor som köper märkesgrejer. Ifall de känner att de vill det så får de absolut det. Jag säger bara vad jag tycker om ämnet.


Hööksshabrak


Märkesshabrak

Vad är skillnaden? Det står Kingsland på den ena...

Kommentera vad ni tycker!
/Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0